כיצד מצליח עולם ההייטק לפתח מוצרים רלוונטיים בתוך מציאות שמשתנה כל הזמן?
רציונל: מדוע זה חשוב ומדוע עכשיו?
בתי הספר במאה ה- 21פועלים בסביבה משתנה ומאתגרת מאין כמוה: תהליכי שינוי רחבים מחייבים את בתי הספר ואת מערכות החינוך בכלל לעשות 'חישוב מסלול מחדש'. לצדם, העבודה בסביבה מורכבת, תנודתית ורווית אי ודאות (VUCA) מחייבת את המנהלים לאתר על בסיס יומיומי פתרונות לסוגיות ואתגרים שטרם נתקלתם בהם בעבר, גם ללא הנחיות מדויקות 'מלמעלה'.
על מנת להתמודד עם אתגרים אלו, שואף תהליך למידה זה להעניק למשתתפיו את היכולת לייצר תשתית מו"פית בית ספרית, להוביל תהליכי פיתוח, יזמות וחדשנות בתוך בית הספר, במטרה לאתר פתרונות איכותיים ויצירתיים לאתגרים מקומיים.
מהן מטרות התוכנית?
- לקדם תרבות יזמות וחשיבה פיתוחית בבתי הספר
- לצייד מנהלים וצוותיהם במבחרמתודולוגיותלפיצוח בעיות שוטפות
- לחזק את תחושת המסוגלותוהחוסן הארגוני אל מול ריבוי אתגרים במציאות משתנה
- לקדם תרבות שיתופית בבית הספר, המייצרת יחדיו פתרונות 'bottom-up'
מה נלמד?
בתוכנית נכיר ונתנסה במתודולוגיות של חשיבה ופתרון בעיות מעולמות אחרים:
- פיתוח 'אג'ילי' ו'סטארט-אפ רזה' (Lean Startup), אשר צמחו מתוך עולם פיתוח התוכנה.
- חשיבה המצאתית (Inventive Thinking) מעולם החדשנות והפטנטים.
נבדוק יחדיו מה ניתן וכדאי לאמץ מתוךעולמות אלהלעשייה הבית ספרית, ומה יכול לשרת את ההתמודדות עם אתגרים עכשוויים מעולם החינוך והניהול. נשים דגש על התנסות ותרגול המתודולוגיות אל מול בעיות רלוונטיות שמעסיקות אתכם 'בשטח'. במקביל, נעסוק בהלך הרוח (ה-mindset) הדרוש לפיתוח רעיונות ופתרונות חדשים.
פרטי המפגשים
המפגשים התקיימו בין התאריכים 20.10.22 – 19.1.23. ביניהם מפגשים פיזיים שהתקיימו בשתי קבוצות בירושלים ובתל אביב.
הגשת מועמדות
ההרשמה הסתיימה ביום שלישי, כ"ג תשרי תשפ"ג, 18 באוקטובר 2022.