מנהיגות חינוכית בתקופת משבר ומלחמה

מכון אבני ראשה עומד לצדכם, המנהיגות והמנהיגים החינוכיים, בימים מורכבים אלו. אנו מזמינים את המנהלים והמנהלות, המפקחים והמפקחות, לפנות אלינו בכל נושא שבו באפשרותנו לסייע, ללוות, לייעץ או לתמוך.



קו למנהל ולמנהלת בשגרת חירום

מוזמנים לפנות אלינו לחשיבה משותפת, ליווי וייעוץ בקו טלפוני ייעודי - לחצו כאן למידע וליצירת קשר.


וידאוקאסט: מפגש עם דודו מואטי, מנהל בית ספר "אנה פרנק"

בשיחה עם דודו מואטי, הוא משתף בתובנת והתנסויות בניהול בתקופת מלחמה ושגרת חירום: כיצד להחזיק את הצוות? איך לשמור על קשר קרוב עם הקהילה? איך מלמדים עם אמפתיה?

dudu_videocast.png

לחצו לצפייה בווידאוקאסט


כלים וחומרים

​לשימושכם מספר כלים וחומרים שליקטנו עבורכם ועשויים להיות רלבנטיים לתקופה זו.

איך מקדמים תפקוד מיטבי של צוות

בשגרת החירום, הדאגה לרווחת הצוות הופכת למשימה מנהיגותית חיונית. כיצד מסייעים לצוות לתפקד ונותנים לו תחושה שהוא לא לבד?

לחצו כאן לקידום תפקוד מיטבי של צוות


כללי אצבע לניהול שיח רגשי

כיצד ומתי נכון לנהל שיח רגשי בצוות? תובנות וכללי אצבע משיח עם מומחים וראיונות

לחצו כאן להגעה לכללי האצבע לניהול שיח רגשי





התחדשות ארגונית בבית הספר במצב משבר

פעילות לצורך התבוננות בעקרונות פעולה ארגוניים בבית הספר באמצעות שימוש בדימוי של התחדשות השאוב כהשראה מעולם החי והטבע לאחר אסון טבע. 

לחצו כאן להגעה להתחדשות ארגונית בבית הספר במצב משבר


מנהיגות חינוכית במצב משברי

הצעה ל-3 שלבים בדרך לפעולה: עצירה והתבוננות, בחינת האקוסיסטם ועיצוב הפעולה

שקף מסכם – מנהיגות חינוכית במצב משברי

מתווה לסדנה – עיצוב פעולות במצב משבר


חוסן אישי וצוותי: ריצה למרחקים ארוכים

שתי פעילויות המיועדות לכלל הצוות החינוכי ומתמקדות בחוסן האישי והצוותי. בבסיס הפעילות עומד הדימוי של ריצה למרחקים ארוכים, כמתאר את עבודת אנשי החינוך בכלל, ואת ההתמודדות עם תקופת המשבר בפרט. 

לחצו כאן להגעה לחוסן אישי וצוותי


חוסן ניהולי

מנהלי בתי הספר יכולים לייצב עבור עצמם ועבור צוותם את המבנים שהתערערו במהלך משבר, כאשר הם מתפקדים כאדריכלים של משמעות – כמי שמבנים ראשית עבור עצמם, ולאחר מכן עבור הצוות והארגון שהם מנהיגים, תחושת משמעות.

לשימושכם מהלך לבניית תערוכה אישית של תמונות ודימויים המתחברים יחדיו לסיפור של ניהול בית הספר בתקופה של משבר.

לחצו כאן ליצירת משמעות וחוסן ניהולי


חוסן ארגוני: מהסתגלות להתפתחות בעקבות משבר

מהלך שנועד לסייע למנהלים ולצוותי ניהול להתבונן יחד על תהליכי הסתגלות והתפתחות בבית הספר, כחלק מחיזוק החוסן הארגוני. באמצעות למידה משותפת, ניתן לזהות יחד באופן פעיל הזדמנויות שנפתחו, ולתכנן פעולות עתידיות לאור התובנות שהתגבשו.

לחצו כאן להגעה לחוסן ארגוני


ניהול משברים

מודל זיקתי של אסטרטגיה לניהול משברים - טוני ז'אק

הרחבה: קורס מקוון של מכון אבני ראשה בנושא ניהול משברים בקמפוס IL



משנים את "הזום": הצעה למפגש וירטואלי ממוקד צוות

בתקופה זו של שגרה משובשת, שבה הצוות לא נפגש פנים אל פנים, מצורף מתווה למפגש צוותי מקוון שנועד לחבר, לאוורר, לשתף, לסכם – ובעיקר להפנות את המיקוד אליכם.

לעיון במתווה המפגש


הערכה עצמית ורפלקציה על יכולות חברתיות רגשיות עבור מנהיגי בית הספר והצוות

כלי זה להערכה עצמית ולרפלקציה על יכולות חברתיות-רגשיות נועד לסייע למנהלים, מורים וכלל צוות בית הספר להעריך את החוזקות והאתגרים החברתיים-רגשיים שלהם, וזאת על מנת לחשוב כיצד הם יכולים לשמש מודל של החוזקות הללו באינטראקציות שלהם עם תלמידים, צוות, הורים.

לעיון בכלי להערכה עצמית של יכולות חברתיות רגשיות

למאגר השלם של תכנים וחומרים בנושא למידה חברתית-רגשית


הורות בזמן משבר

בזמנים כאלו, ילדים ובני נוער סומכים על ההורים שלהם – ועל דמויות משמעותיות אחרות בחייהם – שיעזרו להם להכניס סדר בבלגן. הורים מקווים שהתגובות שלהם יסייעו לילדים לשמור על בריאות נפשית וחוסן. כללי האצבע שלפניכם יסייעו לכם במשימה המורכבת הזו.

לצפייה בהצעות ובכללי האצבע


מפקחים ומפקחות מלווים מנהלים ומנהלות בעת מלחמה

לרשותכם חומרים שיוכלו לסייע לכם אל מול אתגרי העת הזו:

- קליטת תלמידים מפונים ומתפנים בבתי הספר

- ליווי מרחבים חינוכיים לאוכלוסיות המפונות

- חומרים עדכניים לסדנאות ה'מפקח ומנהליו'