איזה מין מנהיגה את?

מאת רונית קרק
זמן קריאה: 29 שניות

שלוש תגובות עקרוניות מנקודן מבטן של שלוש גישות תיאורטיות פמיניסטיות: על פי גישה אחת המנהיגות שלך שווה למנהיגות של הגבר; על פי גישה שנייה, המנהיגות שלך טובה משל הגבר; על פי גישה שלישית, החלוקה בין גבר לאישה, מנהיגות גברית ומנהיגות נשית, היא המצאה גברית שנועדה למנוע ממך עמדת מנהיגות.

מקור

הד החינוך, 83(4): 72-76. 2009

מקורות

  • Acker, J., 1990. ‘Hierarchies, jobs, bodies: A theory of gendered organizations’, Gender and Society 4 (2): 139-158.
  • Eagly, A. H., and M. C. Johannesen-Schmidt, 2001. ‘The leadership style of women and men’, Journal of Social Issues: Gender, Hierarchy, and Leadership 57 (4): 781-798.
  • Eagly, A. H., and B. T. Johnson, 1990. Gender and leadership style: A meta-analysis’, Psychological Bulletin 108: 233-256.
  • Eagly, A. H., and L. L. Carli, 2007. Through the labyrinth: The truth about how women become leaders, Boston: Harvard Business School Press.
  • Fondas, N., 1997. ‘Feminization unveiled: Management qualities in contemporary writings’, Academy of Management Review 22: 257-282.
  • Helgesen, S., 1990. The Female Advantage: Woman’s Ways of Leadership, New York: Doubleday Currency.
  • Kark, R., 2004. ‘The transformational leader: Who is (s)he? A feminist perspective’, Journal of Organization Change Management 17: 160-176.
  • Rosener, J. B., 1995. America’s Competitive Secret: Women Managers, New York: Oxford University Press.
  • Ryan, M. K., and S. A. Haslam, 2007. ‘The glass cliff: Exploring the dynamics surrounding women’s appointment precarious leadership positions’, Academy of Management Review 32: 549-572
  • הד החינוך, 83(4): 72-76, 2009.

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

228

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

222

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

218

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

214