מיתוג בית ספרי: רע הכרחי או שם המשחק? – אבינועם כספי, מנכ"ל ושותף בחברת פירמידה

זמן קריאה: 40 שניות

מותג הוא מערך של רעיונות, הבטחות, חוויות ורגשות, הקשורים במוצר, ארגון או אדם, היוצרים עבורו בידול משמעותי. מותג הוא בעל טביעת אצבע ייחודית ומשמעותית. המותג מעורר ביטחון, הוא מספק השראה, מעניק אהבה, מייצג אידיאלים וכו'. כאשר אנחנו, כצרכנים, מפתחים מערך אמוציונאלי כזה של רגשות, אנו גם מפתחים עמדות, דעות ורצונות כלפי אותו מותג. היות וזה עניין כל כך רגשי, אנו אומרים שהמותג הוא מוסד או ארגון שהפיחו בו נשמה. לכאורה, אנשי החינוך אינם צריכים לעסוק בנושאים הקשורים למיתוג ולשיווק. אולם, העולם בו אנו חיים משתנה, ה'לקוחות' של הארגון שלנו משתנים ועל כן מנהלים מבינים אט-אט שהם אינם יכולים להישאר זרים לנושאים הללו. העולם בו אנו חיים הוא עולם של שפע. כל דרך החיים שלנו, הדרך בה אנו חווים את העולם כיום, היא תוצאה של שפע. לכן, אני כמנהל צריך לדעת לייחד את עצמי ואת בית הספר שלי, על מנת להבחין את עצמי משאר אפשרויות הבחירה הקיימות ב'שוק'. תהליך מיתוגי נכון של בית הספר יכול להביא את בית הספר לנסיקה: ממשקים ענפים, גיוס של הקהילה, גיוס צוות איכותי, גאוות יחידה, שיפור הישגים לימודיים וכו'. אנו צריכים למצוא את הדרך לנצל את הפוליטיקה לטובתנו ולא רק לאבד את עצמנו בתוכה. בעולם של היום, תהליך המיתוג מהווה פן חשוב בעבודת המנהל, כמנהיג וכמעצב של דור המחר.

מקור

כספי, א' (ינואר, 2012). מיתוג בית ספרי: רע הכרחי או שם המשחק? [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

228

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

222

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

218

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

214