כניסה |
תמ"ה - כלי ליצירת תמונת מצב של תהליכי הוראה ולמידה

תמ"ה הוא כלי אבחון שמטרתו ליצור תמונת מצב של הפרקטיקות הרווחות בפדגוגיה הבית ספרית ושל התהליכים הניהוליים המעצבים אותה.

הכלי מיועד למנהלי בתי ספר המעוניינים הן לתאר, להבין ולנתח את האופן שבו ההוראה, הלמידה וההערכה מתנהלות בבית ספרם הן לקבל החלטות בקשר אליהן. האבחון מבוסס על שילוב בין ארבעה רכיבים: המעשה הכיתתי, למידת צוותי מורים, עמדות ותפיסות של מורים בתחום הפדגוגי וכן עמדות ותפיסות של תלמידים בתחום הפדגוגי.

 
 
מקור: מכון אבני ראשה ומכון ברנקו וייס, 2011 
שנת פרסום: 2011
נושא: חינוך הוראה ולמידה, הנהגת צוות
סוג משאב: כלים
תכולה: רציונל, הנחיות למשתמש, כלי לתצפית ולעיבוד תצפית בשיעורים, כלי לתצפית ולעיבוד תצפית בישיבות צוות, שאלון למורים, כלי קבוצות מיקוד של תלמידים, מסכי הזנת נתונים
מאפיינים בולטים:
פשוט לתפעול ; ממשק מקוון ; מנפיק אוטומטית דוח לכל אחד מרכיבי האבחון ; מאפשר להוריד ולהדפיס כלי עבודה ;  מאפשר לקבל הדרכה במינונים משתנים ; אנונימי
 
לפני שמתחילים - הכירו את רכיבי כלי התמ"ה:

דף תצפית בשיעור

דף תצפית ועיבוד בישיבת צוות

קבוצת מיקוד-סיכום

קבוצת מיקוד-תיעוד

קבוצת מיקוד-דף למנחה

 
איך עובדים עם התמ"ה?
 
משתמשים חדשים:

לאחר ההרשמה תקבלו מייל עם פרטי גישה לצוות ולמורים והנחיות להמשך.

 

 
משתמשים רשומים:

 

לחצו כאן לכניסה לתמ"ה - מסך ניהול  התמ"ה, הזנת מידע והפקת דוחות מתקדמים.

 

 اضغطوا هنا للدخول إلى اداة "صوت هنا للدخول إلى أداة صوت- شاشة إدارة الأداة، وتغذية المعلومات واستخلاص تقارير متقدّمة

 

זקוקים לסיוע נוסף?

 
© כל הזכויות שמורות למכון אבני ראשה, ירושלים.
 



הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
עד כה התפרסמו 11 תגובות
יעקב לנדסמן (10/02/2014)
יעקב לנדסמן (10/02/2014)
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
זה כלי נהדר שמארגן את התהליך החשוב ביותר הנוגע בהוראה ובפדגוגיה בבית הספר , אני אישית לומד את הכלי ומתחיל להשתמש בו לטובת המערכת
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
סריס חוסין (27/10/2013)
סריס חוסין (27/10/2013)
לפי דעתי הליכה לימודית היא כלי מצויין שיש בעקבותיו הרבה רווחים גם לימודית וגם ארגונית וניהולית כי זה כלי למידה שמקדם את כלל הצוות ובמיוחד צוות ניהול
שתוך כדי התהליך עוברים תהליך של למידה מאוד רציני.ולכן אני ממליץ על הליכה לימודית לפני
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
שלום סריס,
האזכור של הליכה לימודית הוא לא מקרי, שני הכלים אכן דומים זה לזה אך עדיין יש ביניהם גם הבדלים משמעותיים:
התמ"ה מתייחסת לתהליכים פדגוגיים ואילו הליכה לימודית מתייחסת לרכיבים פדגוגיים
השיטות והכלים שונים: בתמ"ה יש שימוש בתצפיות, שאלונים וקבוצת מיקוד ואילו בהליכה לימודית תצפיות קצרות בלבד
התמ"ה שואבת מידע ממקורות רבים: כיתה, מורים ותלמידים בעוד ההליכה הלימודית מתמקדת בעיקר בכיתה
מצד שני להליכה לימודית קלות תפעול ללא תחרות, היא קלה לתפעול ומייצרת תמונת מצב פדגוגית פשוטה בזמן מהיר
שני הכלים טובים, ואפשר להשתמש בהם בהתאם לצרכים ולמגבלות
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
נחמי (17/09/2013)
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
ינון צדיק (17/11/2013)
ינון צדיק (17/11/2013)
תודה רבה
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
ה (17/09/2013)
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
עווד אבו עיד (28/01/2013)
עווד אבו עיד (28/01/2013)
כלי פרקטי מקצועי וגם מאתגר הצוות
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
ערן ברק-מדינה (28/01/2013)
ערן ברק-מדינה (28/01/2013)
בקרוב גם הכלי צפוי לעבור "מתיחת פנים".
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
ערן (11/12/2011)
ערן (11/12/2011)
ניתן לפנות אל ערן:
052-7703465
 
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה:
רונית שדה (12/11/2011)
רונית שדה (12/11/2011)
שלום רב
מבקשת לדעת אם יש דרך לקבל סיוע בעיבוד הנתונים.
סיוע טכני ו/או סיוע של יועץ בהבנתם.
תודה
רונית
הוספת תגובה חדשה
שם המגיב:
כותרת:
גוף ההודעה: